تحقیق مشروطيت و خاستگاه اجتماعي آن

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ

بخشی از متن تحقیق:

بررسي چگونگي شكل‌گيري و زمينه‌هاي رشد انديشه‌هاي ضد استبدادي و ضد استعماري انقلا‌ب مشروطيت و در نهايت شكست جبران ناپذير آن انقلا‌ب، مقوله‌اي است با اهميت كه پژوهش در چگونگي آن، زمان و مقطع خاص نمي‌ شناسد و مستلزم تحليل تاريخي - علمي آن رويداد در تمام ادوار، به منظور ترغيب نسل جوان به مطالعه و آگاهي يافتن در راستاي شناخت روند تطور رويداد مهم انقلا‌ب مشروطيت است.
اكثر نوشته‌هاي چاپ شده در رابطه با انقلا‌ب مشروطيت به شيوه تاريخ نگاري متداول و صرفاً بيان وقايع و حوادث شكل‌گيري، پياده شدن و شكست انقلا‌ب مشروطيت و بعضاً روزنگار آن رويداد است و در اين راستا كمتر به علل روانشناختي و جامعه شناختي اين رويداد مهم تاريخي- اجتماعي كه مي‌توانست دگرگوني اساسي در نظام سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور ما به وجود آورد پرداخته شده است.
پرورش و تقويت نگرش تاريخي - علمي به چگونگي شكل‌گيري، استقرار و شكست انقلا‌ب مشروطه، مي‌تواند رهنموني بزرگ در انتخاب سيستم اقتصادي، سياسي و مناسبات اجتماعي ما باشد. به منظور درك بيشتر علل پيدايش، استقرار و در نهايت شكست انقلا‌ب مشروطه، ذكر اجمالي تاريخچه روند اين رويداد، خواننده را كمك مي‌كند تا بهتر به مفاهيم پژوهش علمي - تاريخي انقلا‌ب مشروطيت آگاهي يابد. سير تحولا‌ت و رويداد‌ها، در پروسه پيدايش و ادامه حاكميت سلسله قاجاريه فرايندي به دنبال خود دارد كه موجب اعتراض و سرپيچي مردم از پذيرفتن فشارهاي غيرانساني و در نهايت آغاز جنبشي سازمان يافته و توده‌اي به نام انقلا‌ب مشروطيت مي‌شود و شناخت علمي و تاريخي اين رويداد، هر پژوهشگر را در راستاي شناخت بهتر شرايط اجتماعي و مناسبات اقتصادي آن دوران ياري مي‌كند ...


این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 19




دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ

تعداد مشاهده: 3411 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:14 کیلوبایت

 قیمت: 41,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.