تحقیق تاثير استان خوزستان بر اقتصاد كشور ايران

دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری
دانلود تحقیق با موضوع تاثير استان خوزستان بر اقتصاد كشور ايران،
در قالب word و در 35 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
استان خوزستان يكي از مهم ترين استان هاي كشور به شمار مي رود مساحتي بالغ بر 64664 كيلومتر مربع بوده از سمت شمال و شمال شرق به مناطق لرستان و اصفهان و از شمال غربي به استان ايلام و از طرف شرق و جنوب شرقي به استان هاي چهار محال بختياري و كهگيلويه و بوير احمد و از سمت جنوب به خليج فارس و از غرب به كشور عراق محدود مي گردد.
خوزستان اين سرزمين حاصلخيز ، صاف و هواي به علت وجود منابع عظيم بويژه نفت در جنوب شرق ان نيز به علت دارا بودن منبع سطحي مرغوب و وجود بنادر مهم دريايي كشور در ان از موقعيت خاصي برخوردار است .   
و از دير باز هميشه به عنوان يكي از مناطق آسيب پذير سرزمين پهناور و كهنسال كشور ايران محسوب مي شده است اين منطقه حدود  630  كيلومتر مرز مشترك خشكي و درياي دارد كه از اين مقدار 210 كيلومتر آن مرز دريايي و بقيه مرز مشترك خشكي با دولت عراق است . 
با توجه به اينكه در حدود 5000 حلقه چاه نفتي در اين استان وجود دارد و به علت حاصل خيز بودن بعضي از قسمت هاي زمين كشاورزي اين استان بويژه در كشت ني شكر ، در تامين اقتصاد كشور اهميت خاصي دارد و دفاع از اين استان هم از اهميت كمي برخوردار نمي باشد . 
وجود رودخانه هيا كارون و كرخه از جمله رودهاي پر آب اين استان محسوب شده كه هم براي عبور و مرور كشتي هاي بازرگاني و هم براي تامين اب كشاورزي زمين هاي اطراف انها مي باشد .  
با وجود عوارض حساس يا كليد زمين   منطقه يا نقاط جغرافيايي است كه تصرف و يا كنترل انها امكانات قابل ملاحظه اي را براي طرفين متخاصم فراهم مي كند . 
بنابراين عوارض حساس منطقه عبارت اند از : پل هاي نصب شده بر روي رودخانه هاي منطقه ، تونل ها ، سدها ، مراكز حياتي و اقتصادي و نظامي ، گذرگاههاي عبور اجباري نظر تنگ جزاير ف و ارتفاعات حساس مرزي مسلط بر معابر بر وصولي و محورهاي نفوذي و ارتباطي منطقه نبرد ....

دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 3375 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:99 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 35 صفحه، قابل ویرایش.