تحقیق تأثير ميزان سرد كردن بر ميكرو ساختار و خصوصيات مكانيكي فولادهاي ميكروآلياژي نیوبیوم

دسته بندي : مهندسی » مهندسی متالورژی
مشخصات فایل:
تحقیق تأثير ميزان سرد كردن بر ميكرو ساختار و خصوصيات مكانيكي فولادهاي ميكروآلياژي نیوبیوم
قالب بندی: فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات: 24


بخشی از متن تحقیق:
خلاصه
در اين مقاله تأثير ميزان سردكردن بر روي ميكروساختار و خصوصيات مكانيكي فولادهاي (استيل) ميكرو آلياژي Nb را توضيح مي‌دهيم، كه قبلاً به عنوان ستون‌هاي ساختاري سه ميزان سردكردن مختلف بودند. فولادهاي ميكروآلياژيNb- با افزايش در نيروي به دست آمده با افزايش در سرعت سردكردن در طول اين مرحله از كار را نشان مي‌دهد. گرچه، افزايش در قدرت به دست آمده همراه افت در سفتي بوده است، ميكروساختار در سرعت سردكردن معين، ابتدا شامل:
ريز تركيبات چندگانه‌ي آلياژ آهن و كربن- هيدروكسيد آهن- مي‌باشد، در حالي كه در ميزان متوسط سردكردن از طرفي آلياژ آهن و كربن- هيدروكسيد آهن- چندگانه‌‌ي كثيرالاضلاع داراي كاهشي قابل ملاحظه از آلياژ آهن و كربن فاسد شده و لايه ي آهن هيدروكسيد آهن دار مي‌باشد. در ميزان سردكردن بيشتر، ابتدا نوع لايه اي- سوزني شكل- يا چدن نشكن بينيتي داراي هيدروكسيد آهن به دست مي‌آيد. خصوصيات رسوبي در سه نوع سردكردن صحبت شده با رسوب اتفاق افتاده در حد و مرز خلوص، در جايگاه اصلي نبودن، و در برابر هيدروكسيد آهن، يكسان نيستند. مقياس حقيقي و خالص (~8-12-1900) كه در فاز هيدروكسيد آهن هستند، نوع MC از تركيب دو ظرفيتي فلز نيوبيوم مي‌باشد. مطالعات روي ميكرو ساختارها، پيشنهاد مي‌كند كه افزايش سختي فولادهاي ميكروآلياژيNB- با افزايش سرعت سردكردن، مربوط به تغيير در ميكروساختار ابتدا از آلياژ آهن و كربن- هيدروكسيد آهن، تا هيدروكسيد چون نشكن بينيتي بدست مي آيد.
كلمات كليدي: فولادهاي ميكرو آلياژي، ميكروساختار،‌ بينيت كم كربن، سردكردن با سرعت بالا.

مقدمه
سردكردن سريع از فولادهاي ميكروآلياژ كه قبلاً به طور مكانيكي حرارت ديده اند، هم اكنون به طور گسترده به عنوان وسيله اي براي به دست آوري قدرت زياد در رابطه با سختي بسيار زياد و توانايي شكل پذيري به كار مي‌روند. [11-1] اين رفتار و شيوه همراه با تأثير ميزان سردكردن روي انتقال و شكل گيري چدن به تركيبات ميكروساختار مختلف مي‌باشد، كه به طور تقريبي، خصوصيات نهايي را تعيين مي‌نمايد. بدين خاطر، سردكردن سريع قدرتمندي فولادهاي ميكروآلياژي با كربن كم را به وجود مي‌آورد و ماده‌ي آن به همان نسبت سختي بسيار زياد به دست مي‌آيد. [7] اين حالت از طريق دو سودمندي اوليه از پالايش و خالص سازي هيدروكسيد آهن و تغيير درجه حرارت به طور قابل ملاحظه اي «بينيت» و هيدروكسيد «آسيكولار» به دست مي‌آيد ...
 


دسته بندی: مهندسی » مهندسی متالورژی

تعداد مشاهده: 3364 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:760 کیلوبایت

 قیمت: 42,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.