پاورپوینت خلاصه گزارش مدیریتی وضعيت محيط زيست شهر تهران SoE

دسته بندي : علوم انسانی » جغرافیا
توضیحات:
دانلود پاورپوینت با موضوع خلاصه گزارش مدیریتی وضعيت محيط زيست شهر تهران SoE،
در قالب ppt و در 11 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه:
گزارش­دهي جامع زيست­محيطي که درنهايت به توليد گزارش­ وضعیت محیط­زیست (SoE) منجر مي­شود، يکي از ارزشمندترين شيوه­هاي دستيابي به اطلاعات وضعيت منابع طبيعي و پايداري الگوهاي مصرف منابع براي سياست­گذاران، جامعه‌ي مدني و ساير دست­اندرکاران نظير برنامه­ريزان و مديران منابع طبيعي، صنعت، رسانه­ها، مؤسسات آموزشي و سازمان­هاي ملی و بين­المللي است. این گزارش­ها به بررسي شرايط و وضعيت محيط زيست و منابع طبيعي و ارائه‌ي سنجشي از وضعيت محيط زيست طبيعي مي‌پردازند و ابزاري براي برجسته‌سازي شرايط محيط بيوفيزيکي می­باشد.
فرآيند ارزيابي همه­جانبه زيست محيطي بايستي در قالب يك مدل مفهومي ارائه شود تا اطلاعات گردآوري شده و تحليل‌ها، پاسخگوي پرسش‌هاي اساسي پژوهش باشند. براي انجام اين ارزيابي سازمان‌هاي مختلف مدل‌هاي متفاوتي را براي گزارش SoE ايجاد و مورد استفاده قرار داده‌اند. براي گزارش وضعيت محيط زيست شهر تهران، طبق توافقات انجام شده از مدل DPSR استفاده شده است. مدل DPSR از حروف اول چهار کلمه‌ي نيروي‌هاي محرکه، فشارها، وضعيت و پاسخ‌ها  تشکيل شده که به ترتيب زنجيره‌ي علت و معلول را در مورد هريک از مؤلفه‌هاي‌زيست محيطي بيان مي‌کند. اين مدل سعي دارد گروهي از عوامل را كه تعيين‌كننده‌ي مشخصه‌هاي تأثيرگذار بر محيط زيست در هر سطح جغرافيايي (محلي، منطقه‌اي، ملي، جهاني) هستند، تعريف كرده و آن­ها را به هم ربط دهد. بنابراين  اين مدل به­عنوان چارچوب تحليلي شناخته مي‌شود. مدل DPSR در جستجوي ايجاد يك ربط منطقي بين عامل‌ها است. اين مدل وضعيت (S) محيط زيست و روند آن را ارزيابي نموده و عوامل مستقيم (فشار) و غيرمستقيم (نيروی محرکه) که موجب بروز اين وضعيت شده‌اند را شناسايی و معرفی می‌کند. هم­چنين پاسخ‌هايي (R) که بهبود وضعيت انجام شده يا بايد صورت گيرد را شناسايی و معرفی می‌کند.
و . ..


فهرست مطالب:
مقدمه
هوا
آب
خاک
بلاياي طبيعي
زيستگاه انساني


توجه: چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و و آماده پرينت و ارائه بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.
دسته بندی: علوم انسانی » جغرافیا

تعداد مشاهده: 3565 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:1,002 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 11 اسلاید، قابل ویرایش.