تحقیق آدنوزین دآمیناز، سیتوکین ها، اینترلوکین سیتوکین های ایمنی اختصاصی، مؤثر در ال

دسته بندي : علوم پزشکی » بهداشت عمومی
توضیحات:
دانلود تحقیق با موضوع آدنوزین دآمیناز، سیتوکین ها، اینترلوکین سیتوکین های ایمنی اختصاصی، مؤثر در ال،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
آدنوزین دآمیناز یک آنزیم سیتوپلاسمی است که برای تولید و تکثیر لنفوسیت¬ها ضروری است (بوث و همکاران،2012). این آنزیم به خصوص در سیستم لنفاوی مانند ندول¬های لنفی، طحال و تیموس یافت می¬شود (کریستالی و همکاران، 2001). تحقیقات نشان می¬دهد آدنوزین دآمیناز فقط در درون سلول نیست و در خارج سلول نیز آن را می¬توان یافت که برای اتصال به غشا سلول 3 مولکول در سطح غشا وجود دارد (صبوری، 2003). آدنوزین دآمیناز یک گلیکوپروتئین است که از یک رشته پلی¬پپتیدی با 311 اسید آمینه تشکیل شده است. این آنزیم در سال 1984 توالی یابی شد (دادونا، 1984). آدنوزین دآمیناز 2 ایزوآنزیم دارد که به صورت ADA-I و ADA-II نامیده می¬شوند (نیدزویکی، 1991).
ساختار کریستالی آدنوزین دآمیناز در موش به صورت یک پلی¬پپتید 8 رشته¬ای است از رشته¬های موازی آلفا و بتا می¬باشد. این رشته¬ها به وسیله¬ی 9 باند هیدروژنی به هم متصل شده¬اند. در انتهای رشته بتا COOH-terminal قرار دارد که جایگاهی برای مهار کننده¬ها یا جایگاهی برای یون روی می¬باشد.عنصر روی، کوفاکتور آنزیم آدنوزین دآمیناز است (ویلسون و همکاران، 1991).
 بسیاری از آنزیم¬ها در سنتز پورین¬ها دخالت دارند که آدنوزین دآمیناز یکی از آن¬ها می¬باشد. آدنوزین دآمیناز در تمام بافت¬های بدن پستانداران حضور دارد. PNP  و XOD  نیز از آنزیم¬های مسیر سنتز پورین هستند. PNP یک آنزیم سلولی است و مانند آدنوزین دآمیناز در بافت¬های بدن توزیع زیاد ی دارد. همچنین از سلول¬های T تمایز یافته آزاد می¬شود. اما بیشترین مکان فعالیتش در گرانولوسیت¬های خون محیطی و بافت¬های لنفوئیدی است (موریواکی و همکاران، 1999).
همه¬ی ایزوآنزیم¬های آدنوزین دآمیناز و بخصوص ایزوآنزیم ADA-II در مرحله ی عود کننده¬ی لوپوس اریتماتوس سیستمیک افزایش می¬یابد زیرا ماکروفاژها منبع اصلی ایزوآنزیم ADA-II هستند و این سلول¬ها در این بیماری افزایش می¬یابند (ریبرا و همکاران، 1987). همچنین افزایش آدنوزین دآمیناز را در بیماری همولیتیک بدون اسفروسیت مزمن نیز می¬بینیم (صبوری، 2003).ری و همکاران (2010) اظهار داشتند که میزان آدنوزین دآمیناز در التهاب و سرطان معده در اثر آلودگی با هلیکتوباکتر پیلوری  افزایش می¬یابد(ری و همکاران، 2010). افزایش میزان آدنوزین دآمیناز در سرم خون در تشخیص بیماری AOSD  که بیماری¬ای با سبب شناسی ناشناخته می¬باشد، بسیار کمک کننده است(زان و همکاران،2012). گزارش شده که در سرم حیوانات اهلی در اثر بیماری¬هایی مانند کم خونی گاو¬ها، هپاتوپاتی  سگ¬ها و دیستروفی عضلانی بره¬ها میزان آدنوزین دآمیناز افزایش می-یابد(آلتوگ و همکاران،2007).
کاهش عملکرد آنزیم آدنوزین دآمیناز در SCID  می¬باشد (صبوری، 2003). کاهش فعالیت آدنوزین دآمیناز سرم در گربه¬های آلوده به رتروویروس، گربه¬هایی که با متیل پردنیزولون درمان شده¬اند و در سگ¬هایی که Deoxycoformycinـ2 که یک مهارکننده اختصاصی آدنوزین دآمیناز است، تجویز می¬شود گزارش شده است(آلتوگ و آگوگلو، 2007، آلتوگ و همکاران،2007).
 عملکرد غیر نرمال آنزیم آدنوزین دآمیناز در برخی سرطان¬های خون قابل مشاهده است (مورای و همکاران، 1985). این عملکرد غیر نرمال در AIDS (مورای و همکاران، 1985)، سل(بانالز و همکاران،1999)، استرس(میاهارا و همکاران، 1998) و بیماری پارکینسون نیز دیده شده است (کیبا و همکاران، 1995).
مهارکننده¬های آنزیم آدنوزین دآمیناز داروها یا شبه داروهایی هستند که بر ضد سرطان یا بیماری¬های ویروسی استفاده می¬شوند و آنالوگ آنزیم آدنوزین دآمیناز هستند (صبوری، 2002).
و . . . .


فهرست مطالب:
آدنوزین دآمیناز
سيتوكين¬ها
ويژگي كلي سیتوکین¬ها
اعمال سيتوكين¬ها
سیتوکین¬های مؤثر در ایمنی
اینترلوکین–6
سیتوکین¬های ایمنی اختصاصی، مؤثر در التهاب ایمنی
رفرنس درون متنی دارد
فهرست منابع و مأخذ
دسته بندی: علوم پزشکی » بهداشت عمومی

تعداد مشاهده: 2274 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:47 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.