تحقیق شناخت انواع چوب و کاربرد آن

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
مشخصات فایل :
موضوع : شناخت انواع چوب و کاربرد آن،
قالبندی : word
تعداد صفحات : 38


بخشی از متن تحقیق :

چوب يكي از اصلي ترين و قديمي ترني مصالح بوده است. انسان نخستين طريقه شكل دادن به چوب را براي ساخت و تهيه ابزار مختلف فرا گرفت. ابزار و وسايل چوبي نخستين و حتي ساختمان ها و تزئينات چوبي ادوار، ماقبل تاريخ، نشانگر اهميت چنان ماده اي است كه قبل از فلز و همزمان با سنگ در اختيار بشر درآورده و از آن در راه اي مختلف مثل تهيه ابزار و مايحتاج زندگي، سلاح، ساختمان و … استفاده كرده است.
فرانك صميمانه ترين و اساسي ترين مصالح است. عاشق پيوند با آن است. دوست دارد آنرا لمس كند و ديدن آلأن را خوش مي دارد.
چوب طبيعي پيچيده دارد. مثلا چوب درخت بانرا، كه قابليت شكل پذيري زايدي دارد، جزو چوب هاي سخت محسوب مي شود. اما چوب درخت شوكران كه درساخت ستون هاي خانه كار برد دارد، از انواع چوب هاي نرم به شمار مي آيد. از طرفي ديگر درختان بلوط همگي داراي چوب سخت مي باشند. چوب به رغم ظاهر جامد و محكمش زنده است و لايه هاي دروني آن رشد مي كنند.
چوب ها با درجه اهميتي كه در صنعت و هنر دارند، بايد مورد توجه و نگهداري هاي ويژه قرار گيرند. در نگهداري چوب ها، توجه نكاتي چوب حفاظت در برابر آفتاب، باران و آفات و همچنين كنترل ميزان رطوبت هوا، اهميتي كه در صنعت و هنر دارند، بايد مورد توجه و نگهداري هاي ويژه قرار گيرند. در نگهداري چوب ها توجه به نكاتي چوب حفاظت در برابر آفتاب، باران و آفات و همچنين كنترل ميزان رطبوت هوا، اهميت بسياري دارد ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 2372 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 29,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 38 صفحه، قابل ویرایش