تحقیق دوپامین

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود تحقیق با موضوع دوپامین ،
با فرمت word و در 47 صفحه، قابل ویرایش.

فهرست :
 دوپامین چیست؟
 نقش دوپامین در بدن چیست؟
 علائم کمبود دوپامین چیست؟
 معرفی فیلم آموزش فیزیولوژی سیستم عصبی مرکزی
 روش های خانگی افزایش دوپامین
 دوپامین در مواد غذایی
 سروتونین و دوپامین چه تفاوتی دارند؟
 دوپامین کجا تولید می شود ؟
 دوپامین چگونه ترشح می شود ؟
 معرفی فیلم آموزش مقدماتی انگیزش و هیجان
 داروی دوپامین و اثرات آن
 آزمایش دوپامین چیست؟

بخشی از متن تحقیق:
دوپامین یک انتقال‌دهنده عصبی است که به ارسال سیگنال در مغز کمک می‌کند. انتقال‌دهنده‌های عصبی مواد شیمیایی هستند که توسط سلول‌های عصبی به نام نورون‌ها ساخته می‌شوند. آن‌ها برای برقراری ارتباط پیام‌ها در قسمت‌های مختلف مغز و بین مغز و بقیه بدن استفاده می‌شوند. در این مقاله به بررسی نقش دوپامین در بدن، نحوه تولید و ترشح این ماده و اثرات داروی آن در بدن می‌پردازیم و همچنین مواد غذایی که باعث تولید و ترشح این انتقال‌دهنده عصبی شادی‌آور در بدن می‌شوند را بررسی می‌کنیم.
دوپامین چیست؟
دوپامین به عنوان انتقال‌دهنده عصبی احساس خوب شناخته می‌شود، دوپامین یک ماده شیمیایی است که در مغز ترشح می‌شود و به شما احساس خوبی می‌دهد. داشتن مقدار مناسب دوپامین هم برای بدن و هم برای مغز مهم است. دوپامین به سلول‌های عصبی کمک می‌کند تا پیام‌هایی را برای یکدیگر ارسال کنند. این ماده توسط گروهی از سلول‌های عصبی در وسط مغز تولید می‌شود و پیام‌هایی را به قسمت‌های دیگر مغز ارسال می‌کند.
 در این تصویر فرمول شیمیایی دوپامین نشان داده شده است.
گیرنده دوپامین چیست؟
گیرنده‌های دوپامین پروتئین‌هایی هستند که در مغز و اعصاب در سراسر بدن یافت می‌شوند. هنگامی که سیگنال دوپامین به نورون مجاور نزدیک می‌شود، به گیرنده آن نورون متصل می‌شود. گیرنده و انتقال‌دهنده عصبی مانند قفل و کلید عمل می‌کنند. دوپامین به گیرنده خود متصل می‌شود و پیام شیمیایی را با ایجاد تغییراتی در سلول عصبی دریافت‌کننده ارسال می‌کند.
گیرنده‌های دوپامین نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای عصبی از جمله هماهنگی حرکت و کنترل حرکت ظریف، لذت، شناخت، حافظه و یادگیری دارند. عملکرد غیر طبیعی این گیرنده‌ها ممکن است در چندین بیماری عصبی و روانی نقش داشته باشد. در واقع، گیرنده‌های دوپامین یک هدف طبیعی برای بسیاری از درمان‌های دارویی هستند.
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 488 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 47

حجم فایل:1,636 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 47 صفحه، قابل ویرایش.